Go to Top

הקמת מרכזי למידה – פתרון למניעת נשירה וצמצום פערים

בגיל 10 נאלצתי לעבור לפנימייה יחד עם אחי ואחותי.
הגעתי לכפר הנוער בן שמן שם מצאתי בית חם.
הערכים להם חונכתי בכפר עיצבו את אישיותי.  למעשה, הערכים הוטמעו תוך כדי עשייה כמו העבודה במשק החקלאי עבודת הצוות, עמידה בזמנים והקשר לאדמה. כל אלה חיזקו את הביטחון העצמי שלי ואת האמונה כי אפשר וגם אני אוכל להצליח בחיים.

אחי ואחותי סיימו כיתה ו' וח', עזבו את הפנימייה והפסיקו את לימודיהם. בגיל 14 הודיעו לי מהנהלת הפנימייה כי גם אני אאלץ לסיים את לימודי ועלי לעזוב את הפנימייה כי הורי לא שילמו את דמי ההשתתפות בסך 100 ₪.
אזרתי אומץ, ניגשתי למנהל לשכת הסעד (הרווחה) בכ"ס אלי בן גרא (לימים יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים) והודעתי לו כי אני חייב לסיים את לימודי ועלי לחזור לפנימייה. לשמחתי הוא הבטיח לפתור את הבעיות בעצמו והפנה אותי חזרה לפנימייה.

ההבנה והאמונה כי השכלה תוציא אותי מעוני ומצוקה כבר בגיל צעיר נתנה לי כוחות לחנך ולעזור לבני נוער רבים.
הזיקה החמה ליהדות בערבי קבלת שבת וציון חגי ישראל  הושרשו בי כחניך וכמחנך בהמשך הדרך.   .

בשנותיי הבוגרות אני מעורב ומשפיע בתחום החינוך, הקהילה והשיקום, במטרה לצמצם פערים ולסייע לקהילות מוחלשות.
אני מוכר כפעיל חברתי בשכונות דרום העיר תל אביב יפו.

משהו פנימי בער בי להחזיר לחברה מעט ממה שקיבלתי והשקעתי ימים כלילות להצלחת הנערים אותם הדרכתי בכפרי הנוער השונים.

עבדתי כמדריך חינוכי בפנימיות, מורה ורכז חברתי במשך עשר שנים בוויצ"ו נחלת יהודה ובכפר הנוער בן שמן. כן כיהנתי כמ"מ מנהל בפנימייה שיקומית בת"א.
בשנים אלו הובלתי נערים להישגים מרשימים ומעל הכול פעלתי למניעת נשירה, להגדלת אחוזי הבגרויות בקרב צעירים. עודדתי לשירות בצבא ביחידות קרביות ולכניסה לעולם האקדמי. הובלתי פרויקטים של מרכזי למידה ועוד. כל אלו נחלו הצלחה רבה.

במשך שנתיים ניהלתי פרויקט רחב של שיקום שכונות בנושא הכשרה מקצועית. במסגרת זו קידמתי אוכלוסיות מוחלשות בדרום ת"א וביפו. פתחתי קורסי מטפלות לנשים ערביות ביפו החסרות תעסוקה ודאגתי לשילובם בשוק העבודה. כן פעלתי לפתיחת קורסי הכשרה לאוכלוסייה האתיופית.

בשנה האחרונה אני מנהל רובע באגף רבעים ושכונות. זהו תפקיד שטח בלב המצוקה המחייב מאמצים רבים וחיכוך יום יומי עם התושבים. הרובע בניהולי מסייע לכל שכבות האוכלוסייה תוך מתן דגש מיוחד לקשישים, לילדים במצוקה, למשפחות קשות יום, למשפחות חד הוריות ולהפניית מכורים לסמים לגמילה.

כך גם אני מוביל יחד עם יו"ר ועדי השכונות ופעילי השכונות, לשינויים מרחיקי לכת שיתרמו לרווחת התושבים בשכונות  הדרום.

בשנים האחרונות סחפתי מאות של צעירים וצעירות להתפקדות למפלגת העבודה, כאלה הרואים בתנועת העבודה דגל ומוביל חברתי הנאמנה לדרך הסוציאל דמוקרטית.

בימים אלו אנו עדים לנחיצותו של מחנה סוציאל דמוקרטי חזק וגדול שייתן ביטוי להבדלים העמוקים בין מפלגת העבודה לבין קדימה, הליכוד ויתר המפלגות.

בכוונתי להוביל מאבק להחזרת פרויקט שיקום שכונות בישובים בהם הופסק.

מניסיוני כמחנך, אחת הדרכים למניעת נשירה מביה"ס וצמצום פערים באוכלוסייה, היא הקמת מרכזי למידה בתוך השכונות. מרכז שיהיה נגיש לנערים שיוכלו לקבל בו תגבור בסובסידיה כספית.

בכוונתי להיאבק על נושא זה כמו על שכר המורים ושכר מדריכי הפנימיות.
זכויות העובדים והתנאים הסוציאליים  הם בראש מעייני ואדרוש הוספת תקנים לפקחים של משרד התמ"ת ע"מ שיאכפו את החוק על המעסיקים.
בכוונתי לפעול להעלאת  מעמדו של איש החינוך (מורים, מדריכי פנימיות ומדריכים קהילתיים), אני מאמין כי תכנית "עוז לתמורה" אשר הצליחה במקומות רבים צריכה להוות מודל להמשך הדרך.

ההתיישבות העובדת תמצא אוזן קשבת לאתגרים מתוך הכירות אישית שלי עם חלק מהקשיים איתם מתמודדים מושבים וקיבוצים רבים.

כמחנך אשר הוביל מאות נערות ונערים, אני יודע כי הכלי המשמעותי לחינוך הוא הדוגמה האישית.
בימים בהם האלימות גואה ומשפחות הפשע זוכות לפופולאריות  רבה נדרשת דוגמה אישית של נבחרי הציבור. לצערי מועמדים אשר התנהגותם אינה ראויה משמשים כחברי כנסת גם במפלגת העבודה.

קבוצות רבות של תומכים מעודדות אותי לקחת חלק גדול ומשפיע יותר למען השכונות. יש ביכולתי לרתום תושבים וצעירים רבים מהפריפריה ומכל רחבי הארץ לתמיכה במפלגת העבודה כדי להביא להצלחתה בבחירות לכנסת.
אני מאמין שיש בי היכולת, הכוח והכישרון, לתרום להצלחת רשימת העבודה לכנסת הבאה. לכן הצגתי את מועמדותי במפלגה העבודה כנציג משבצת השכונות.

אשמח לקבל את אמונך ועזרתך

אמנון זילברמן בן 40 תושב דרום ת"א בעל תואר ראשון ושני בחינוך, בעל תעודת הוראה, חבר מפלגת העבודה ומזכיר סניף כפר שלם.

פורסם באתר "עבודה שחורה 28.11.2008